Problemen met de huur betalen

  • 1

    Contact opnemen

  • 2

    Samen uitkomen

    De ervaring leert namelijk dat als we snel persoonlijk contact leggen, we er praktisch altijd samen met de huurder uitkomen. Daarom sturen we al na acht dagen een herinnering om te betalen.

    Daarnaast wordt de huurder benaderd via telefoon, sms en e-mail. Reden waarom het zo belangrijk is dat we uw juiste telefoonnummer en e-mailadres hebben. We willen namelijk hoe dan ook in contact komen om samen een oplossing te vinden. Desnoods komen we langs bij de huurder thuis.

  • 3

    Persoonlijke afspraken

    Bij een kleine betalingsachterstand – maximaal een maand huur - bieden wij eenmalig een standaard betalingsregeling aan. Het terugbetalen is dan verspreid over maximaal drie termijnen. Lukt dit niet of is de betalingsachterstand hoger dan een maand huur, dan maken wij persoonlijke afspraken maken over de terugbetaling. Eventueel werken we dan samen met het Sociaal Wijkteam bij u in de buurt.

  • 4

    Erger voorkomen

    Soms blijft de huurder elk contact mijden. Dat is jammer, want dan komt onvermijdelijk de deurwaarder in beeld met alle nare gevolgen van dien. Parteon wil zo min mogelijk huisuitzettingen naar aanleiding van huurachterstand. Maar daar is wel de medewerking van de huurder voor nodig. Wacht daarom niet te lang en meld u zich als u betalingsproblemen heeft om erger te voorkomen.

Huurschuld? Neem contact op

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden