Stappenplan bij overlast
Stap
Ga met elkaar in gesprek
Vertel je buren waar je last van hebt. En doe dit zo snel mogelijk. Zo zorg je ervoor dat jullie irritatie niet verder stijgt. Begin het gesprek ook niet als je kwaad bent. Je kunt er in dit geval bijvoorbeeld voor kiezen om een brief te schrijven aan je buren. Probeer met elkaar afspraken te maken over een oplossing.
Stap
Vraag Beter Buren om hulp
Kom je samen met je buren niet tot een oplossing? Dat is jammer. Dan is het tijd om hulp te vragen aan de vrijwilligers van Beter Buren. Zij zijn speciaal opgeleid voor dit soort situaties. Ze horen beide partijen aan en proberen tot een oplossing te komen die voor iedereen werkt. Interesse? Mail dan naar Beter Buren via
Stap
Meld de overlast bij ons
Het gesprek met je buren leverde niets op. En de vrijwilliger van Beter Buren kon jullie ook niet verder helpen. Dan kunnen wij misschien iets voor je doen! Heb je overlast van iemand die via Parteon huurt? Meld dit dan via
Stap
Houd een logboek bij
Zorg ervoor dat je jouw klachten enkele weken lang netjes en in detail opschrijft. Bijvoorbeeld in een
Stap
Laat ons de nodige stappen zetten
Nu zijn wij aan de beurt! Nemen wij jouw melding in behandeling omdat alle informatie compleet is? Dan kunnen we de volgende dingen doen:
- hoor- en wederhoor: we gaan in gesprek met je buren
- onderzoek naar vloerisolatie
- bemiddelingsgesprek, aanmelding bij Beter Buren als dat nog niet was gebeurd (indien beide partijen akkoord zijn)
- extra afspraken maken met de overlastveroorzaker
- geluidmeting door onafhankelijk bedrijf op eigen kosten
- controle en evaluatie
Is er geen oplossing mogelijk?
Dan kunnen wij besluiten om juridische stappen te nemen tegen de overlastveroorzaker. Dit kan alleen als die persoon zich niet houdt aan de algemene voorwaarden.